ما به چه میزان مانع پیشرفت شهرمان هستیم؟

دوشنبه 25 مرداد 1400
14:21

همه ما به نوعی در امورات و وضعیت شهر و منطقه و حتی کشور خود دخیل هستیم، ما میتوانیم نقش کاتالیزور پیشرفت یا سد سکون و حتی پس‌رفت شهر خویش باشیم. 

عمده مشکل و عقب ماندگی آماده همان خوی پیشرفت ستیزی برآمده از تعضبات فامیلی، شخصیتی، مذهبی ماست. 

شهر کتیج از نظر تعداد تحصیلکرده و باسواد و همچنین فارغ التحصیل رشته های مختلف کمبودی نداشته ندارد و منظورمان از این گفتار تسلط همه فارغ التحصیلان به تخصص رشته‌ی تحصیلیشان نیست اما به طور کلی در هر زمینه ای افرادی آشنا به امور داریم اما کاش فرهنگ هم حاصل آید. 

همانطور که عنوان نمودیم شهروند میتواند کاتالیزور باشد یا سد و مانع که متاسفانه همشهریان ما به سنگ اندازی، قضاوت خودسرانه، مانع‌سازی، بدبینی و... علاقه بیشتری دارند تا همکاری و مشارکت در پیشرفت و ترقی شهر. 

کمتر از یکماه از تحلیف شورای جدید میگذرد، چه موافق باشیم چه مخالف شورای جدید سکان امورات را در دست گرفته و دیگر فصل انتخاب به سر رسیده است، که با گفتار جهت دار بتوان شورا یا چیزی را تغییر داد، پیش از هر نوع قضاوت خاصی باید منتظر ماند و فعالیت ها و اقدامات آنان را رصد نمود، یکی از اقدامات قابل تقدیر راه اندازی کانال اطلاع رسانی و گفتگو می باشد، البته باید دقت نظر بیشتری در ارایه بیانیه ها و خروجی جلسات خود به خرج داده و دقت بیشتری صرف نمایند. 

به طور کلی سخن با همشهریان محترم می باشد بدین مضمون که شورای جدید انتخاب مراسم تحلف صورت پذیرفته و سکان مدیریت شهر به عهده آنان گذاشته شده است، و باید اجازه داد و صبر نمود تا شاهد فعالیت ها و تحقیق شعارها و اهداف آنان باشیم، باید دید به چه میزان به پیشرفت و ترقی شهر کمک نموده و چند درصد از نام نیک مدیریتی برای خود در تاریخ این شهر بر جای میگذارند چون خواه یا ناخواه فعالیت های مدیران و... در حافظه تاریخی ثبت خواهد شد. 

تاکنون مدت چندانی از بدست گیری سکان توسط شورای جدید نگذشته است و انتظار شق القمر در این مدت کوتاه از آنان کمال حماقت فکر و منطق ما را می رساند. 

اما پیشنهاد ما این است که اعضای محترم شورا هیچ گاه خود را بی نیاز از مشورت و همراهی همشهریان نداند پیش از آغاز اقدامات جدید فعالیت های پیشین را بررسی نموده تا دید بهتری از مسایل داشته باشند و همچنین باید پرونده های پیشین را به صورت کامل تکمیل و پلمب نموده تا در آیند سد یا بهانه ای برای پسرفت و بهانه تراشی یا انتقاد باقی نماند. 

بازدید ها و طرح گفتگوهای شورا در گروه واتس اپی آن جای تقدیر دارد اما اعضای محترم شورا هم شهروندان همین شهر هستند و در دورهای قبل هم در سمت شورا و هم در سمت منتقد در صحنه حضور داشته اند پس بهتر از هر کسی به مشکلات شهر و وضعیت بروکراسی اداری کشور آشنایی دارند که این امر سبب بسته شدن دروازه بهانه گیری و کم‌کاری میگردد، با این حال با توجه به گفتگوهای صورت گرفته در گروه روابط عمومی شورا دید بهتر و جامع تری به مشکلات ایجاد گردیده و میگردد اما باید دانست که همه مشکلات به یکباره حل نخواهند شد و وعده زیاد نشان از عدم فعالیت حمل خواهد گردید. 

از جهت دیگر آنکه تاکنون مناصب اعضای محترم برای شهروندان مشخص نگردیده که باید پیش از هر چیزی به آن رسیدگی گردد نه آنکه هر کس بر هر جا که مایل بود بر صفحه مسایل شهر خطی کشیده و از جانب خود کلامی به میان آورد، منظور آنکه حداقل به طور رسمی مسئول روابط عمومی و همچنین شخص سخنگوی این شورا مشخص گردد تا دریافت پاسخ و سوالات ساده و واضح تر باشد و از تضاد گفتارها و کتمان ها در آینده جلوگیری بعمل آید. 

به امید پیشرفت و ترقی شهر کتیج


مطالب مرتبط

این سایت در راستای اطلاع رسانی واقعی و دقیق بدور از جهت گیری و بدون هر گونه وابستگی به انتشار خیرها و بررسی و سنجش شعارها و اهداف و عملکرد شورای اسلامی دوره‌ی ششم و شهردار انتصابی راه اندازی گردیده و تنها دغدغه مدیریت این سایت پیشرفت و ترقی شهر کتیج و اطلاع رساتی و ارائه شناخت عمومی درباره این شهر می باشد. 📌درصورتی که خواستار شناخت و دریافت اطلاعاتی درباره این شهر هستید میتوانید دربخش آشنایی با کتیج از لیست موضوعات و دسته بندی سایت درباره این شهر اطلاعات کافی را دریافت نمایید.
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به درگاه آگاهی بخشی شهر کتیج است.