ماسابومی هوسونو، داستانی از جرائت یا ترسویی؟!؟

شنبه 23 مرداد 1400
11:10

ماسابومی هوسونو کارمند وزارت حمل و نقل ژاپن تنها مسافر ژاپنی تایتانیک بود. در شب حادثه به طور معجزه آسایی از قسمت درجه 2 خود را به عرشه کشتی رساند و در تاریکی شب به داخل قایق نجات شماره 10 که تنها یک جای خالی داشت پرید و نجات یافت.

به محض ورودش به ژاپن مورد حمله رسانه ها قرار گرفت. مردم ژاپن به خاطر اینکه نتوانسته روح از خود گذشتگی و استواری را آنگونه که در خور ژاپنی هاست نشان دهد به او پشت کردند و او را ترسویی نامیدند که با نادیده گرفتن زنان و کودکان توانسته جان خود را نجات دهد.

دولت به دلیل رفتار دون شأن یک کارمند دولت ژاپن او را اخراج کرد. از جامعه طرد شد و حتی داستان بزدلی اش را در کتابهای درسی ژاپن گنجاندند، تا سرانجام در فقر و سرافکندگی بدرود حیات گفت.

ما در فرهنگ خود اینگونه افراد را تیز یا زرنگ می نامیم!!!؟؟؟؟

زرنگ بودن در فرهنگ ها ی مختلف چقدر متفاوت است!!توسعه کشورها مبتنی بر توسعه فرهنگیست.بدون تبلور ارزش های متعالی فرهنگی، کشورها مسیر توسعه را به اشتباه می روند.


مطالب مرتبط

این سایت در راستای اطلاع رسانی واقعی و دقیق بدور از جهت گیری و بدون هر گونه وابستگی به انتشار خیرها و بررسی و سنجش شعارها و اهداف و عملکرد شورای اسلامی دوره‌ی ششم و شهردار انتصابی راه اندازی گردیده و تنها دغدغه مدیریت این سایت پیشرفت و ترقی شهر کتیج و اطلاع رساتی و ارائه شناخت عمومی درباره این شهر می باشد. 📌درصورتی که خواستار شناخت و دریافت اطلاعاتی درباره این شهر هستید میتوانید دربخش آشنایی با کتیج از لیست موضوعات و دسته بندی سایت درباره این شهر اطلاعات کافی را دریافت نمایید.
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به درگاه آگاهی بخشی شهر کتیج است.