مصاحبه با رحموک نصرتی شاعر و خواننده قدیمی بلوچستان (ویدئو)

پنجشنبه 17 تیر 1400
22:53

رحموک نصرتی دوم اردیبهشت سال ۱۳۱۰ متولد شد. او اهل و ساکن شهر کتیج و یکی از خوانندگان زن اقلیم بلوچستان و از نسل میراث‌بانان موسیقی و اشعار سنتی بود.

در ویدئوی حاضر که از تولیدات شبکه بین المللی الجزیره می باشد مصاحبه و گفتگوی است با این شخصیت از خطه بلوچستان و شهر کتیج

وی در سال ۱۳۸۴ در دومین جشنواره بومی زنان مناطق و نواحی ایران حضور داشت و به همراه عصمت هودیانی به روی صحنه رفت و هنر خود را به نمایش گذاشت.

تخصص اصلی او خواندن لالایی‌ها و «زهیروک‌خوانی» بود. استاد رحموک نصرتی مدرک درجه یک هنری داشت و از اعضای موسسه هنرمندان پیشکسوت بود.

صبح روز یکشنبه ۱۶ خرداد ماه ۱۴۰۰، رحم بی بی (رحموک) نصرتی، هنرمند پیشکسوت موسیقی بلوچستان بر اثر کهولت سن درگذشت.


مطالب مرتبط

این سایت در راستای اطلاع رسانی واقعی و دقیق بدور از جهت گیری و بدون هر گونه وابستگی به انتشار خیرها و بررسی و سنجش شعارها و اهداف و عملکرد شورای اسلامی دوره‌ی ششم و شهردار انتصابی راه اندازی گردیده و تنها دغدغه مدیریت این سایت پیشرفت و ترقی شهر کتیج و اطلاع رساتی و ارائه شناخت عمومی درباره این شهر می باشد. 📌درصورتی که خواستار شناخت و دریافت اطلاعاتی درباره این شهر هستید میتوانید دربخش آشنایی با کتیج از لیست موضوعات و دسته بندی سایت درباره این شهر اطلاعات کافی را دریافت نمایید.
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به درگاه آگاهی بخشی شهر کتیج است.